torsdag, juni 9

Kropp och knopp

Jo då jag lever allt men deppen hänger i lite fortfarande...
Har bara varit i min ensamhet idag, kändes skönt på ett sätt
men hemskt på ett annat, lite ångest på något sätt för att vara själv.
Drog på mig regnjackan och träningsbyxorna och
tog en promenad i regnet på en timma.
Lyssnade på Ellie Goulding som är en nyfavorit,
lyssna om du inte har gjort det.

Svängde ihop en broccolisoppa på måfå och den blev supergod och
var jättelätt att göra.
Johanna sa att den var jättegod i alla fall ;)
Fixade även till en brödskiva med färsk vitlök på grovt och nyttigt bröd.
Vill du ha "receptet" så hojta till.

Vi var även ute på en varm promenad på en timma.
Hade inte klivit ur träningskläderna vid halv elva och jag kände mig lite rastlös
och behövde röra på mig så tog jag en joggingtur på 30 min ca. 6 km.
Kände mig jäkligt nöjd när jag var hemma igen och
tog en dusch kvart över elva.
Har inte tränat eller gjort någon annan motion på en hela vecka så jag
kompenserad upp det lite där kände jag.
Men nu ska man förhoppningsvis vara igång igen?!


Hoppar gröten/yoghurten hemma på morgonen och kokar gröt och
ägg till mig och Kalle istället.
Och vilken skillnad det är på gröt i kastrull eller micron.
Kommer nog bara göra på spisen i fortsättningen,
tar inte mycket längre tid men blir så mycket godare.

Frullen på jobbet

Ska krypa ner i sängen redan nu och försöka sova,
kanske lyckas jag för jag känner mig faktiskt lite mör?!

Tack för era peppande ord i förra inlägget ;)

God natt

Inga kommentarer: