måndag, september 12

Kur

Dom får gångerna som jag har ont i halsen så kan jag verkligen inte
komma till ro när jag ska sova.
I natt så låg jag bara och kände efter, det gjorde ont och var strävt.
Drack varmt vatten med halstablett, la mig och kollade på något program
på datorn men det funkade inte heller som sömnpiller.
Tillslut så la jag mig i soffan och blegade lite på tv:n och så blev jag trött
men då var klockan strax efter tre redan.
Vaknade till och kände att jag hade sovit i ett tag och flyttade mig in till
sängen men då ringde alarmet 5.40...

Här på jobbet idag har jag väl nyst en sisådär 
tjugosjutusenfemhundraelva gånger.
Känner mig som sagt inte helt kry men ska göra ett försök att gå
och träna lite bröst med Johanna vid 16 i alla fall.
Hoppar motionen idag och kör lite styrka i alla fall,
kanske behöver svettas ut skiten?!

Fick lite energi och bytte servetter på borden och tog fram värmeljusen.
Känns som hösten är på ingång nu och då är levande ljus myspys !!

Chefen tipsade om en kur, ett glas med varmt vatten, socker och cognac.
Kanske skulle man gå och köpa sig en cognac och prova?!
Ogillar att klaga så det gör jag faktiskt inte så mycket, bara lite här nu ;)
Det är ju inte så att jag är apsjuk direkt men lite irriterande att man inte
känner sig riktigt frisk nu när man är taggad på att träna.

Någon annan som har något bra kur för halsen?!
Tips mottages gärna !!

Skulle tänka mig att ligga vid en pool med en bok i handen nu.
Visst skulle du oxå kunna tänka dig det?! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blä och urs och fy för att vara sjuk =(. Drick lite kan jang och massa ljummet honungsvatten det ska göra susen säger dom!
Krya på dig kramar från mig!

Lotten Broberg Rundqvist sa...

Trökigt när man inte känner sig på topp! Det är lite samma här faktiskt. Jag vill verkligen inte bli sjuk.
Krya på dig!