onsdag, oktober 19

Recept

På begäran så kommer receptet på "knäckebrödet" som
jag gjorde här om dagen.

Fröknäcke utan mjöl


2 ägg
1 dl sesamfrön
1 dl solroskärnor
1 dl pumpakärnor
1/2 dl valmofrön/linfrön


Strö lite flingsalt i smeten eller uppepå innan den slängs i ugnen


Vispa upp äggen lätt med vanliga visp
Blanda ner allt
Bred smeten på ett bakplåtspapper
Ca 10 min på 175 grader
Bryt bitarna och förvara torrt 


Hoppas ni gillar det =)


Blev inte riktigt samma träning som jag hade tänkt mig idag
men jag fick i alla fall bort lite av rastlösheten i kroppen.
Kände inte för att sparra mot någon annan så jag sket i boxen.
Körde 30 min på crossen istället och några härliga magövningar.

Har precis slängt ihop en spenatsoppa igen, snabbt, smidigt, nyttigt och gott.
Men det får bli lunchlåda till imorgon och fredag för nu
drack jag en gainer och käkade lite vitkål.

Ska blega klart på "Bonde" och sen på "Grey´s" och
sen ska jag försöka somna i tid?!

2 kommentarer:

Sara sa...

Tusen tack! Han är helt underbar vår lille Elvin! Skönt att vara hemma och kunna komma in i lite rutiner! :)

Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa sa...

Tack Sandra för dina fina kommentarer. Jobbet löser sig säkert. bara jag som ska måla fan på väggen i tid och otid ;)

Det här knäckebrödet verkar intressant. Eftersom jag är expert på att få allt bröd jag bakar att bli stenhårt så borde jag ju inte kunna misslyckas? eller? hehe
kram