torsdag, juni 16

Blommigt

Idag är jag lite trött, inte bakis utan bara trött.
Kom inte i säng förrän 01.36 inatt men det var det värt.

Mimmi kom till mig vid 15 och så följdes vi åt till rätt plats på skolgården.
Hon fick även agera bärhjälp, tack vännen ;)
Sen slöt även familjen upp, mormor, moster Lotta med fam och vänner.
Vid 16var det dags för utspring och när lillasyster kom fram
så vattnade sig allt ögonen lite.
Liten blir stor helt enkelt.
Om hon var glad, oh yes, hon strålade av lycka ;)


En törstig student =)

Sen kollade vi när dom åkte runt med traktor och vagn och
dunkade musik i kortegen runt torget och åt en glass.
Testade daimstrut med päron, helt ok.
Följde med Guljan och hämtade all maten på Arenan och
sen mötte vi upp resten vid bygget.
Syrran kom inglidande med Günther i en BMW z4 cab.
Åt massa gott och skålade i champagne.
Sen var det presentöppning, hon verkade bli jätteglad över det
"första års album" som jag har knåpat ihop till henne.
Mamma hade köpt ett sånt album när hon var liten
men sen har det inte blivit gjort.
Och det är något som jag vet att Isabell har varit ledsen
över att hon inte har haft något.
Men nu så äntligen.
Hon grät när hon fick det och det gjorde jag och några andra oxå,
lite känslosamt blev det allt ;)

Sen drog studenten vid halv tio och vi andra röjde upp och
åkte till lägenheten.
Dit kom gänget sen strax efter 23 och shakade loss i vardagsrummet =)
Härligt att se dom så glad, vilken lycka det är hela den dagen
eller ja kanske dom sista månaderna när det är som mest fest.
Fick en massa flashbacks under hela dagen,
man kommer ju ihåg hur underbart roligt man hade.
Ett riktigt lyckorus !!
Blev som sagt kvar till strax efter 1 men sen kände jag att sängen lockade.
Drack bara en öl eftersom jobbet kallade idag och orkade inte vara bakis
men härligt att umgås och tjöta.

Idag kör jag blommig skjorta på jobbet, kanske lite väl "uppfiffat"
men ska direkt på fadderbarn/kusin Linneas skolavslutning efter jobbet.
Första gången som jag lyckas komma iväg på det men bättre sent
än aldrig eftersom det dessutom är hennes sista som man antagligen
får gå på eftersom hon går ut 6:an =)




Får rensa systemkameran på kort från det senaste +
studenten när tid och lust finns.

Hej så länge

3 kommentarer:

Jessi sa...

Jag hörde allt lite studenter inatt men inte så farligt. Och jag konstaterade att det är 18 år sen jag tog studenten. Det är halva mitt liv... Gammal och trött nu... ;-)
Kramar

Anonym sa...

Kul att det blev lyckat!
Mysigt med skolavslutning :)
Ha det gott!
pok

zandra sa...

va fint gjort av dig.. ja blev allt lite tårögd ja me när ja läste va du gjort!! Förstår att hon blev superglad!! kraam