tisdag, juni 28

Sommarvärme

Tog en skön promenad igår efter jobbet.
Kom visserligen några droppar regn men det var varmt ändå.
Behövde verkligen röra på mig för det var sex dagar sedan
jag motionerad kropp och knopp.
Nu är det nya tag inför semestern om fyra/fem veckor !!

Mormor kom förbi och hämtade upp mig vid 18 och
sen hämtade vi Johanna.
Drog ut till Vinninga för en kväll med bilbingo som aktivitet.
Johanna hade nybörjartur och kammade hem 300 spänn
på andra omgången =)
Sen blev det inte mycket mer till vinst.
Jag var grymt nära med nummer 90 kvar i säkert sex dragningar men icke.
Isf hade det nog blivit 11000 eller nått, men icke !!
Fick med mig en hundring hem så gick bara 100 minus iaf.
Mormor hade ju såklart fixat finfin fikakorg som intogs i pausen.
Baguetter med egengjord kräft och räkröra och
marängtårta med färska jordgubbar, smarrigt värre.

En jäkla massa folk var det
Mormor är rutinerad och har bord och stolar med sig =)

I morse när jag cyklade till jobbet var det redan
15 grader varmt ut kl. 6.45.
Så jag kunde bika iväg i bara linnet, så härligt !!


Nu är det snart dags för lunch, har bytt min till tidig idag.
Ska luncha med Sofia och Cliff över en sallad på någon gräsmatta i solen !!

TJIPP

1 kommentar:

Hanna sa...

Åh vad roligt med bilbingo! Tänkte åkt igår med men Hanna hann inte sen! Får se om jag kommer iväg nästa vecka :)

Redig och redig... Kände mig tvungen men knät small efter ett HALVT (!!!!!!!!) varv!!! Så jäkla trökigt!! Skulle promenerat istället :(