onsdag, april 18

Snart dietpass

Igår var en fullspäckad dag, utbildning, styrketräning, dammsög, tvättade, fixade,
lagade lunchlådor, bäddade rent i sängen och kollade på DH med brudarna.
Man hinner mycket om man inte slår ner röven i soffan =)
Hade tänkt komma i säng innan 23 igår eftersom klockan ringer 5.20
denna veckan men gissa själv hur det gick?!
Hon blev nog halv tolv innan jag släckte och
sen ska man knoppa in på det oxå.
Måste komma in i bättre sovrutiner, det är A eller O säger dom som vet.
Behöver sova fler timmar för att förhoppningsvis få mer reslutat av träningen,
man laddar "batterierna" och återhämtar kroppen under sömnen.
Så det kan faktiskt vara just därför det går såååå långsamt
med förändringen av kroppen?!
Skärpning, IGEN !!

Min frulle imorse, som alla andra dagar utom lyxlördagen då

Har en jäkla träningsvärk i biceps, axlar, bröst, lite ben/vader och röv.
Känns gött att vara igång med Johanna igen,
ger liiiiite mer än när man går själv.
Dags för ett nytt pass och sista för denna veckan med det gamla schemat.
Rygg, axlar, baksida ben och mage.
Det gamla schemat har ju innehållit tre styrkepass i veckan +
lite cardio/fettförbränning som man har känt för.
Man har liksom mjukstartat lite med lite uppbygnad av musklerna
och lite mer kaloriintag även om jag absolut inte har en aning om jag
ätit mer eller min mot vad jag skulle gjort.
Orkar inte räkna och dona.
Men man har säkert gjort rätt eftersom man inte rasat i vikt utan
det kommer förhoppningsvis nu på nästa etapp?!

Dietpasset som vi skulle börjat med för fyra veckor sedan
har ju blivit liiiite förskjutet om man säger så.
Det kommer att innehålla lite mer stryketräning, lite färre kalorier
och mer motion/fettförbränning.
Det ska innehålla:
- 5 styrkepass i veckan
- 5 morgonPW
- 1 backträning/intervaller  
Men nästa vecka, då jäklar kör vi hårt i 8 veckor.
Då ska det förhoppningsvis hända mer grejer med kroppen?!
Nu ska ju fettet förbrännas samtidigt som musklerna ska komma fram.
Johanna tyckte faktiskt det syntes skillnad på mig nu dom
här veckorna som vi inte kört ihop, det ger boosting ;)
Har ju iofs kört mina morgonPW:s i snart fyra veckor så det känns
gött och som man har fått in lite flyt i det och traskar på,
skönt att inte gå på all hårdkörning med en gång.
Känner mig i alla fall taggad !!
Ska man fixa sitt mål till beach 2012?!
Just nu känns det jävligt kört men det är väl bara att hänga i och
ge ännu mer, men det är svårt.
Vet vad jag vill men ändå så lockar en del andra saker som liiiite vin
och lite annat gott ibland...
Behöver liksom lite livskvalité oxå ibland, svår kombo det där...

Hoppas din onsdag blir great =)

5 kommentarer:

Louise sa...

Maj gaaarrd vad du ska tränar! Vart får du din energi ifrån människa! :) Geee mig lite tack! ;)

Varje gång jag get mig ut på en joggingtur har jag blivit sjuk efteråt, så jag har tröttnat. Ska jag göra någon träningsform får det nog bli dansa afro eller sumba :) Ja ut och gå är härligt oxå :)

Ska kolla vad felet är, och tack för kommentaren om mina bilder :) Blir så himla glad! :D

Anonym sa...

Hej!! Jag är en flitig läsare, fast vi inte känner varandra! Råkade halka in här och blivit fast!! ;) Du får mig peppade!! Lägga gärna upp fler recept på va du äter!! De skulle va kul! Nu kommer min fråga:
Hur mycket kostade scanningen på Korpen? De verkar ju superkul att se värdena i kroppen! Är det tillförlitligt?

Kämpa på!

Sandra sa...

Anonym:
Hej på dig !!
Skoj att du hittade hit och har blivit fast ;)
Kul att man kan peppa, det gör jag så gärna om jag kan.
Ska absolut försöka lägga upp mer recept, brukar inte vara så avancerat men oftast väldigt gott =)
Mätningen kostar 75 kr och den ska nog absolut vara tillförlitlig, det går vågor och grejs genom kroppen som känner av fett och annat spännande.
Testa vet ja och gör om det efter en måndag för att se skillnaden.
Jag tycker det är jätteskoj att se skillnaden, för man får liksom svart på vitt att det händer grejer även om vågen står still.

Hej hopp =)

Sara Orrbén sa...

Du är så duktig! Jag blir lite inspirerad av dig av att ta tv i träningen! Ska snart börja på gym också men måste gå ner några kilo först, gillar inte att träna bland folk när man inte känner sig bekväm! Men kommer nog inte bli lika stark som du! :)

Ja jeansen är så snygga och knappt använda så jag vill verkligen kunna använda dom! :)

Lina sa...

Sent svar!!
Vi får träningskort på sirius men de sa jag kanske?

Bra jobbat! Visst är de skönt när man hinner massa men på ändå kort tid!! :)

Ha de kanon kul i Lund i helgen!! :)
Krama kusin