tisdag, september 13

13 september


Sov mycket bättre i natt, släckte tom klockan redan 22.08
och tror nog jag stensomnade typ med en gång.
Kände mig nästan lite utvilad när klockan ringde 5.40.

Halsen och näsan gör sig fortfarandet påminda men det känns
som att det är på väg åt rätt håll i alla fall.
Lite kli i halsen, snorig och lite hosta men det är inte mer än man klarar av.
Fast i detta ruggiga vädret hade det inte varit fel med en hemmadag
i soffan med en filt, tända ljus och massa filmer.
Men jag sitter ju inomhus så jag har inte så mycket att klaga på ,
finns dom som jobbar ute.

Ska pallra mig iväg till gymmet direkt efter jobbet och köra ett pass själv.
Johanna jobbar kväll i tre dagar nu så får försöka så gott det gå på egen hand.
Nu har man ju kommit in i det lite så det ska jag nog fixa.
Fast på en del övningar är det bra med en "hjälpande hand" så man
orkar ta i det där lilla extra.
Tror det är väldigt mycket psykologiskt det där.
Många gånger så räcker det med att hon eller jag lägger handen på vikten
utan att hjälpa till och då orkar man ändå.
Sen behövs det lite hjälp när man utmanar sig själv och slänger på lite mer
än man kanske orkar för att försök "pumpa" musklerna lite.
Men får köra så mycket jag orkar och det jag kan själv.
Blir nog rygg och triceps idag tror jag.

Hoppas du inte tröttnar på mig träningssnack ;)
Men nu är jag som du kanske märker taggad som fasen och då får man
passa på och köra och då blir det mycket träning och  det vardagarna
för det mesta handlar om.
Nu vill man att det ska börja synas oxå men vet ju sedan förut att det
tyvärr kan ta sin lilla tid men man får helt enkelt försöka hålla ut.
Borde motionera mer för att förbränna fettet så det måste jag ta tag i nu bara !!

Ska på kalas till lilla farmor på hemmet ikväll för idag är det hennes födelsedag.
GRATTIS farmor <3


Nu ska en halvsliten jag gå på lunch, ungspannkaka och broccoli
ska jag fylla magen med och sen en nap på det !!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är det nya glasögon?? Hur som helst så var du skit snygg i dom! Lycka till på gymmet!! Så hörs vi =)
Kram

Mimmi sa...

Måste helt enkelt hålla med Karin, du är skit snygg i dem!!!! Tror jag har likadana men inte ens i närheten så hot som du är i dem!!!
Kramilikram vännen
P.s skönt att du sovit bättre, hoppas att halsen ger med sig snart.

Sandra sa...

Mimmi:
Men å vad gullig du är ;)
Du är snygger så det så.
Ja det är skön med lite mer sömn och bättre hals.
Ha det bäst så ses vi vännen !!
KRAM

Sandra sa...

Åå vilket snyggt kort på dig passa ju skit bra i frillan å galsögonen :) så fin så.. Synd att jag inte jobba ikväll men vi kanske ses en annan dag ;) kram på dig.!