torsdag, september 8

En dag

På dagen idag fast det var en fredag för fem år sedan var en av dom
jobbigaste dagarna i mitt liv, älskade mammas begravning...
Den dagen är väldigt luddig men kommer i alla fall ihåg att det var
väldigt vackert, allting och överallt.
I kyrkan där det stod blommor precis överallt, solen sken och
den fantastiska känslan över alla som kom för att hedra mamma och
stötta oss alla i våran sorg var enorm.
Har för mig att det var 325 personer i kyrkan och sen 250 som följde med
oss hem till Sörbynäs för minnestunden.
Vi hade ordnat med fem tält, massa mat, öl och vin.
Mamma ville ha en "fest" och vi ville oxå det så då fick det bli så.
Kanske en del som inte tycker alkohol och begravning hör ihop
men för oss passade det och vi gjorde precis
som vi ville med allt runt denna dag för att få det så bra som möjligt.
Och det känns så skönt idag, med bildspelet i kyrkan, samma hemma på altanen,
livemusiken i kyrkan där Viktor sjöng "Fix you" om jag inte minns fel?!
Mycket av vad som sas den där dagen minns jag som sagt inte men
en del minnen sitter kvar och dom bär jag med mig för alltid.

För även om det var en av dom jobbigaste dagarna jag varit med om
så var den ändå alldeles fantastiskt vacker och det är jag väldigt glad över.
Att den "sista festen" blev så fin för och med älskade mamma !!



Älskade, fina, saknade mamma <3

7 kommentarer:

Anna sa...

Tack du! Ja igår va jag inte stark, typiskt när vi "prata" om det här om dagen så får jag värsta migränanfallet :( Nu är det bättre i alla fall! Hoppas du får en bra dag trotts jobbiga minnen! Kram på dig.

Lotten sa...

Kan inte föreställa mig en sån dag :-(
Jag tycker det verka som att ni gjorde precis så hon ville ha det så då finns det väl inget som är fel!
Jag skulle nog oxå vilja ha en mer "glad" och hedrande begravning än att alla skulle va svartklädda och bara sörja och va tysta..

Kram på dig!

Anonym sa...

lilla lilla gumman <3 ja de va en jobbig dag men såå fin o hemma på Sörbynäs va helt som Carina ville ha de :o)å saknar henne de kommer jag alltid att göra kortet sitter uppe i köket :o) många många kramar Gunilla

Anonym sa...

Kram <3

Anonym sa...

Vet att du hade det jobbigt den dagen och flera andra dagar också.Det var en mycke fin begravning skall du veta. Annika

Sofia sa...

KRAM!

Sandra sa...

Gunilla:
Ja visst var det en fin dag som jag vet att mamma gillade <3
Kan tänka mig att du saknar henne, gör jag med.
KRAM

Annika:
Den var jättefin.
Kram <3

Sofia:
;)
Kram