onsdag, september 14

Stekt kål

Så typsikt att batteriet var typ slut på kameran när jag
skulle fota Frida och hennes syster.
Inte likt mig att inte ha kollat upp det men har inte använt kameran sedan Turkiet.
Men vi fick till några bra ändå så får vi ta till hemsidan senare.

Hann hem och fixa till matlådor.
Hittade en påse med fläskfilé i frysen från systers student som jag slängde i
i en kastrull, på med en grädde och ner med två tomater.
Lite buljong och sambal och sen fick det puttra.
Provsmakade och det blev nog helt ok, rätt starkt men jag gillar´t !!
Stekte på en full stekpanna med strimlad vitkål och paprika,
bra som tillbehör och gott dessutom.

Boxpasset gick fint, jäkligt kul att få "slå" lite.
Men man behöver nog gå en gång till eller två så sitter slagen lite bättre.

Nu har jag duschat och slängt i mig en microomelett och lite
stekt vitkål.
Kändes lite lagom även om det bara blev en mättande smoothie innan passet.
Var inte sugen på att sätta i mig en matlåda såhär sent.

Ska ta med datorn till sängen och lägga mig och kolla på "Bonde söker fru".
Så smidigt när man kan kolla på playen.

God natt
 

Inga kommentarer: