tisdag, september 20

Riktigt gott

Shit vad kvällsmaten blev god, det riktigt knullade i mun.
Ursäkta "ordspråket" men det är jag, man får ju vara glad för det lilla =)
Hade några gamla kycklingfileér i kylen som jag tänkte ta tillvara på.
Stekte på en massa kål och röd och gul paprika i olja med salt, peppar och sambal.
Fixade till en god och nyttig sås av creme fraiche, en vitlöksklyfta och
grönsaksbuljong, enkelt och så gott.
Och nu har jag slevet i mig en liten tallrik men en större portion väntar tills
imorgon och övermorgon, perfekt.

Hade lite halvdålig motivation innan passet förut.
Mens och allmänt less i huvudet men jag (läs Johanna) gaskade upp mig
och vi körde ett riktigt bra pass för rygg och axlar.
Fick tips på några bra nya övningar för att byta lite.
Köpte även ett par remmar så en del övningar ska bli lite lättare att ta i rejält på.
Framför allt så märktes det på rumänska, när man står med en stor skivstång
med vikter på och dra upp mot bröstet.
Förut har vi tagit 50 kg för händerna har inte orkat mer men nu orkade vi 70,
tjohooo =)
Avslutade med 30 min på crossen.

Dags att ta tag i disken och sen hänga en tvätt innan sängen kallar.
Sov faktiskt rätt bra i natt så hoppas på det i natt med *peppar peppar*


2 kommentarer:

Hemma Hos Elinor sa...

Tack.

Anonym sa...

Hallo! Gött när man lyckas i köket och att det är nått nyttigt oxå :)
Tänkte på ditt tidigare inlägg, kan det inte vara så att du har fått så mycket muskler och att det gör att du inte känner så mycket skillnad? Å jag har för mig att jag har hört att muskler gillar att äta fett, so keep up the good work så ska du snart se att det löser sig av sig själv!

Kanot Karin och jag har bokat in oss på boxen ikväll. Hoppas vi ses där!
Kram