torsdag, februari 2

Elias

Igår fick jag äntligen träffa nytillskottet i familjen Liljefors, lille Elias.
Kajsa och grabbarna pös hemåt och så typiskt att det skulle bli
denna helgen som jag sla bort...
Men vi hann få två timmars kvalitetstid i alla fall ;)

Lille godingen på 6 veckor som har fått en herrans massa
vattkoppor, helt prickig var han men så söt ♥

Innan besöket hade jag hunnit med ett pass i gymmet.
Men började med den där vägningen och denna månadens slit
har gett reslutat, tjohooooo.
Kanske inte så mycket på just den där hemska vikten som jag hade
hoppats på men får helt enkelt ge det lite tid tydligen.
Hade i alla fall omvandlat bort 4 kg fett till muskler istället,
så JÄVLA gött.
Och så hade jag minskat 5% i kroppsfett, skönt att få svart på vitt
att det faktiskt ger något även om man inte direkt ser det själv.
Nu känner jag mig ännu mer taggad !!
Haha fast jag har redan lite smått ångest för denna kommande helgen,
England och deras pubar har ju förbaskat goda öl och goda pommes.
Måste väl försöka bortse lite kaloriintag och njuta lite oxå men man
vill ju liksom inte förstöra för mycket nu när man är på rätt bana.
Får försöka unna mig lite av det goda men behöver ju som
sagt inte frossa bara för att, utan välja ut vissa höjdpunkter.
Typ som en lördag fast i dagarna två =)
Rygg, baksida ben, axlar och mage fick sig en omgång efter det,
shit pommes vad det känns i ryggen och axlarna idag, härligt.
Laddade på med 80 kg i marklyft igen, gick riktigt bra.
Sen 70 kg i rumänska.
Förra veckan tog vi 60 kg på latsdrag men denna veckan gick
vi upp till 65 kg på två set av tre och det kändes riktigt bra =)
Kände att det fanns lite till att ge på militärpressen efter 2 set
på 13,5 kg fria vikter så vi kände på 16 kg.
Ett jäkla hopp men med Johannas hjälp att hålla i handlederna
så fixade jag 6 rep.
Hade bara tänkt köra så många som jag orkade men orkade alla =)
Som sagt så märks det inte direkt att kroppen blir tightare
men det märks som sagt på ökningen på vikterna.
Särskillt roligt är det när någon kille/gubbe kommentar
att man är grymt stark som är uppe på dom vikterna.
Inte ens alla killar i gymmet som kör på det, 
så när man får sån feedback suger man åt sig ;)
Väl hemma strax innan 21 så var det full fart.
Packa, måla naglar, fixa ny låtlista att ha på tåget,
facetimea med Mr A, duscha och stuva om lite.
Har verkligen försökt att rannsaka mig själv i packningen
men det är ju så svårt att bestämma sig för vad man vill ha
på sig i förväg.
Men lyckades nog ganska bra, det som tar upp störst plats
är ju neseccär, hårfön och skor...
Men väskan gick igen och lite kan jag lägga ur hos A så hans
grejer ska nog få plats =)

15.20 går tåget, kanske blir det en fika på Centralen i GBG
med Cornelia om hon kan, skulle höras under dagen.
Väl framme strax efter 20 så kommer Mr A och
hans mamma och hämtar upp mig.
Shit vad nervöst, bragar redan nu =)
Men det ska nog gå bra, är ju egentligen inte så blyg av mig
men nytt är alltid nytt och det medför sig en viss nervositet.
Inte nog med att man ska träffa A:s föräldrar för första gången
utan man ska få testa på riktig polska mat oxå, spännande x 2.
A gjorde iofs någon pirog sist jag var hos han som hans mamma
hade gjort men det räknas knappt, bara nästan.

Oj vad jag pladdrar på, hoppas du orkade läsa hit
och inte stängde ner innan ;)

Hoppas du får en fin, solig torsdag !!
KRAM min vän

6 kommentarer:

zandra sa...

tack så mycke!! =)

Va duktig du är med din träning & kost, skitsnygg ju!! och frillen blev uberläcker!! kraam

maggan sa...

Frisyren är kanon snygg! Ha de så gott i helgen nu! kramar

Karin sa...

Hoppas det går bra med svärföräldrarna!
Japp du får gärna hjälpa mig ur vassen. Mitt stora fel är mitt ätande..
Jag är en riktig godisgris!!
Ha det nu gött så ses vi i spåret;)
Kram

Jessica sa...

Grymt jobbat, måste kännas super att det blivit resultat! Synd att man inte kan träna åt andra, för då hade du lätt fått träna åt mig oxå! ;-)

Hoppas att det går bra när du träffar svärföräldrarna för första gången, alltid lite pirrigt. =)

Nya frisyren är skitsnygg, passar dig verkligen!

Ha det nu så jättekul i London! och unna dig massa gött nu, man lever bara en gång. ;-) Träningen kan du ta tag i nästa vecka igen vettu. =)

Kramar

Jessi sa...

Fan va duktig du är med träningen! :) Och det går nog bra med svärföräldrarna, du kan ju vara riktigt trevlig när du vill... ;) Kram!

Sandra sa...

Karin:
Det gick bra, hade inte behövt vara så nervös ;)
Haha vi får hjälpas åt, behöver en kick i röven jag med !!
Jag vet att du kan hålla dig ifrån godiset, det har du ju gjort förut-
Puss på dig