onsdag, februari 22

En dag

Låg däckad igår med en jävla skallebank,
man borde nog kunna kalla det migrän?!
Mådde lite smått illa och låg med neddragen rullgardin
och låg volym på datorn i sängen hela dagen.
Ibland är dom sociala medierna som twitter bra att ha,
la ut ett inlägg om min migrän och vips stod gulliga Viktor
i min hall med en dos nässpray som jag fick ;)
Det försvann inte helt men blev helt klart bättre.
Lyckades pallra mig ut på en promenad på 30 min i alla fall
sent på kvällen för att få lite frisk luft och det var skönt.
Ska jag söka för denna skallebanken?!
Gör sjukvården något?!
Ska i alla fall börja föra en dagbok över när jag har värk så
jag har något att komma med den dagen jag tar tag i det.

Har fortfarande en liten tendens till värk men inte alls
som i måndags och igår.
Men jag är sååå trött, vill bara sova.
Fast nu är det snart lunch så då blir det en skön vila.

Ikväll står det träningen på schemat igen.
Lyckades ta mig igenom två pass i måndags trots skallen.
Core och styrka och idag står det styrka,
ben, vader, mage och triceps.
Har sjuk träningsvärk i bröst och biceps idag från det passet
så jag måste tagit i bra ändå, kändes iofs som ett helt ok pass.
Var uppe och körde 2 set med 50 kg på bänkpress, riktigt gött.
Har varit uppe och nosat på 55 kg i höstas och dit ska vi igen
och med ännu mer vikter såklart !!
Imorgon kommer kärleken, som jag längtar ;)
Men just nu går det sjukt segt, men det ä'r väl bara för att man
väntar och längtar så.
Behöver närhet, kramar, pussar och en massa mys.
Kändes som det blev lite för lite av det sist vi sågs
eftersom det var en del resande och lite annat än bara häng.
Men denna helgen ska vi ta igen det, eller hur?! ;)

Pyntade till det så det nästan blev lite vårigt i Caféet i måndags

Time to sleep !!

8 kommentarer:

Louise sa...

Dom hittade jag på H&M för 199:- fanns i fler färger oxå :) jag har jättesvårt att hitta byxor som jag gillar eftersom jag har så breda höfter så jag går oftast i klänning eller tunika men det är väl en vanesak att använda brallor :)

Du har inte varit hos optikern än då? För huvudvärken menar jag.

maggan sa...

Usch för din huvudvärk! Tycker synd om dig! kolla med sjukvården, du kanske behöver kanske riktig migränmedicin. kram på dig!

Sofia sa...

Fy fasen för huvudvärk, jag har ibland svårt med de men inte alls så illa som verkar ha. Jag har sökt för de tidigare men tycker inte att de hjälper eftersom det "bara" är huvudvärk. Hoppas att du blir av med de till helgen när grabben kommer!! Hoppas ni får en mysig helg:)

Man måste även unna sig ibland för att leva livet!! Får försöka att ta och förbränna de ikväll när det blir pass på gymet!

Ha en fortsatt bra vecka!

Anonym sa...

Jo, kolla upp det! Man kan få hjälp med en utredning av huvudvärken på vårdcentralen, där brukar det ingå att man för huvudvärksdagbok för att komma fram till vad huvudvärken beror på o vilken typ av huvudvärk det är.. Finns ju olika former, tex migrän, spänningshuvudvärk mm. Och olika tabl hjälper olika bra beroende på vilken huvudvärk du har. Min läkare tipsade om att ta två Alvedon o en Ipren o det hjälper oftast för mig. Fast för riktig migrän hjälper bara receptbelagd medicin, de som finns receptfritt är inte alls lika bra.. Gillar din blogg!

Sandra sa...

maggan:
JA det är inte skoj alls, borde nog ta tag i det men allt det jobbiga drar man sig ju för...
Kram på dig

Anonym:
Mmm ja vet, borde kolla upp det.
Men är sjukt feg för att ringa vårdcentralen,
ingen försvar men det som är jobbigt drar man sig för.
Men vet att det kan vara en lösning och det vore sååå skönt.
Tack för ditt tips, känns skönt med lite "kött på benen", ska ta tag i det.
Ska försöka anteckna när jag har värk så jag har lite att komma med när jag väl ringer.
Kul att du gillar min blogg ;)

Anonym sa...

ja det ska vi... ;)

Sandra sa...

Anonym:
Wiiiieeee ;)

Louise sa...

Ja det tycker jag absolut att du ska. Kan ju vara så enkelt att du behöver nya glasögon :) Man kan ju kolla upp synen först innan du tar vårdcentralen, slår vad om att dom säger att du ska kolla det först ändå....