onsdag, juli 20

Margareta

Idag är det Margaretadagen så ett stort GRATTIS till alla mina fina
Margaretor i släkten, mig själv och ni andra som heter det oxå där ute såklart ;)
GRATTIS älskade mamma <3


Igår efter jobbet hade jag och Karin bestämt en promenaddate.
Såg ut att ha kunnat blivit en solig promenad men det ändrade sig
illa kvickt till att bli en dyblöt sådan.
Började traska och då kom skyfallet som höll i sig ett bra tag på turen,
lite uppehåll fick vi oxå men mestadels så regnade det
så vi var blöta ända in på huden.
Men 1 tim och 30 min masade vi oss igenom.
Den där duschen efteråt var riktigt skön =)

Johanna kom senare och kikade på en film, det blev "The tourist".
En liten smårolig och mysig film.
Mormor ringde även och berättade att hon kammade hem 10 000 kr delat på två
på bilbingon i Vinninga i måndags.
Och jag som hade tänkt fråga om vi skulle åka iväg
men det kom annat emellan.
Fasen oxå att man inte var med, men ett jättegrattis till mormor ;)

Onsdag idag då.
Har inte fått något besked om min bil än...
Förhoppningsvis har jag hittat en som kan fixa det i nästa vecka
men har ingen aning om vad det kommer att kosta än?!
Sitter oxå och funderar på om man skulle boka in sig på ett flyg ner till Gotland
nästa vecka med Cornelia och Helena?!
Kommer ju att kosta en slant men samtidigt så är det ju semester och
någon utflykt kan ju vara skoj att komma ut på.
Får nog bli så, har aldrig varit på Gotland heller och det ska ju vara jättefint.
Ska fundera en liten stund till, helst innan biljetterna är slut
men det lutar åt att det blir en tripp =)

Nu blir det en tur till affären för att bunkra upp i kylskåpet
åt kollegorna så dom klarar sig under min semester !!


3 kommentarer:

Frida sa...

ÅÅÅÅ va kul... ÅK ÅK ÅK ÅK ...
vi hörs kram

Lotten sa...

Ja åk!! Det blir säkerligen skitkul! Vi ska till Öland nästa vecka. Skulle vilja åka till Gotland med, har aldrig vart på nått av dom.

Det blev bara hemmafest igår. Vi cykla fram men bangade utanför och drog hem. Tyckte inte det var värt inträdet för bara en timme.. Men kul kväll ändå!

Jessi sa...

Jag heter ju oxå Margareta! Har dålig koll på vad det är för datum nu när jag är ledig, vet knappt vad det är för dag.... Och vi har aldrig firat namnsdagar i våran familj, det var bara mormor som kom ihåg sånt.
Åk till Gotland du, har inte heller varit där men ta massa bilder så jag får se hur det ser ut! ;)
Kram