söndag, juli 10

Softarsöndag

Kvällen igår ute på Hinna var mysig. 
Satt ute på den inglasade altanen, åt, drack, pratade och 
lyssnade på regnet som smattrade mot taket.
Åkte med Anki, Martin och Albin hem strax efter 00.

Drack rom, kanske inte min favvo men det slank ner =)

Idag har jag haft en riktigt skön softarsöndag.
Vaknade redan 9.30 men låg kvar i sängen och läste ut min bok.
Käkade frulle i sängen och gick upp strax efter 11.
Har rensat ur dom två pallarna i hallen på bråte.
Slängde en hel del grejer och ställde in lite av vinterkläder och sånt i förrådet.
I den ena ligger massa minnesurklipp från mamma, gamla tidningar och foton.
Orkade inte gå igenom det idag men kan hända att man blir sittandes
 med det när man lägger tillbaka det sen igen.
Är ju tänkt att grejerna ska tillbaka i där igen men först ska dom bli vita.
Om det blir bra vill säga?!
Ska åka hem till Johanna och sprutmåla dom, 
annars får jag helt enkelt köpa något nytt om det inte blir bra =)

Har slängt i en ny färg i håret så nu finns det inget grått hår i alla fall.
Fast i och för sig så drog jag ju bort det enda jag såg men ändå =)
Har rensat och gjort iordning i toaskåpen.
Nu blir bara en mission att försöka hitta lådor med lock som kan stå 
uppepå hyllan så man får bort alla burkar, flaskor och sånt.
Ser väl ok ut men det blir så himla dammigt.

Nu är snart rabarberpajen som jag slängde ihop förut färdig och 
strax kommer Johanna och plockar upp mig och pallarna.

 Såhär ser dom ut nu


Hoppas du har en skön söndag !!


4 kommentarer:

Anki sa...

TACK för dina fina ord!
Kram på dig!

Nadja sa...

Tack för ikväll! Kul att ni kom förbi :) kram

Anna sa...

Ja Bakgårn är ju jätte bra! Vi käka frukost där dagen efter och det va lika knökat då. Kul att det går så bra för dom.

Tur att semestern är så nära, då kan man surpla drinkar när man vill ;-)
Hoppas din helg va toppen!

Sandra sa...

Anki:
TACK ;)
Kram

Nadja:
Tack själv, kul att vi fick komma, så mysigt så ;)
Kram