tisdag, juli 19

Räkfrossa

Åkte hem från jobbet i tron om en lugn och stillsam hemmakväll
i soffan men så blev det inte.
Hann med en promenad på 1 timma och en dusch innan Mallan ringde och 
frågade om jag skulle med ut till Malin T på Spiken och käka räkor och dricka vin?!
Och det kunde jag ju inte bara banga, en mysig spontankväll med vännerna slår ju en
ensamkväll i soffan med hästlängder ;)
Stadling, Pär och Eddie var oxå med.
Moffade räkor, kex, massa olika ostar, färsk frukt och drack vin.
Sen spelade vi spel, "Med andra ord" och "Pratmakarna".
Vann två av tre gånger så jag är nöjd.
Mallan hade bakat en smarrig paj till kaffet så jag var mer än proppmätt kan jag säga.
Hade en supertrevlig kväll med massa gott att äta, trevligt sällskap och 
en massa gapflabbande så man nästan grät flera gånger.
En del kommentarer under kvällen var så jäkla klockrena alltså =)

Kröp mer i min sköna säng strax innan ett men är det sommar och
semester på ingång så är det !!
Thanks everybody ;)


Malins söta jordgubbsplanta

Idag är det tisdag då, en dag närmare semestern.
Men ikväll blir det nog en lugn kväll, en promenad (om den värkande höften tillåter) och
en film i soffan?!
Skulle vilja se "The tourist" för den sägs vara bra och smårolig.
I och för sig skulle nog gänget igår till Tisdax idag
så man vet aldrig vart man hamnar, bättre att aldrig säga aldrig =)

Dags att göra lite nytta !!

1 kommentar:

Lotten Broberg Rundqvist sa...

Jag kolla på halva den filmen igår och den var bra! Var tvungen att lägga mig så ska se klart den så fort jag kan! Vi kanske ses ute ikväll då! Jag kan inte hålla mig från bloggarna fast det är fest :-)