fredag, juli 1

Ny månad

Ja då var det redan 1:a juli då, shit.


Känns inte som man har hunnit med denna vintern/våren/försommaren

och nu är det redan "sommar".

Kanske var det för att man var lite depp och mådde skit i början på året

men sen började komma tillbaka och vips så är man här och nu?!



Tog en liten tur på stan efter jobbet igår.

Stötte på Malin och Täng så vi gick i lite affärer ihop.

Köpte ett par nya "boyfriend-jeans" på HM, hade 20 % dagen till ära oxå

så dom kostade bara 319 kr, det gillas.

Blev två färgglada linnen på Gina, två nagellack och

två flarror rosé.




Köpte detta från Mavala som heter "Madrid".

Blev inspirerad av Jessica här om dagen och blev nöjd.


Marie Byman var hemma från Goteborg och hälsade på

hos familjen i Skalunda så jag åkte ut jag med.
Och där var det folk både högt och lågt =)

Grannarna med barn och Marie med flera.

Det bjöds på grillat och rabarberpaj till kaffet.

Usch vilken dålig karaktär man har lagt till med,

kan inte hålla mig från godsakerna för tillfället...

Känner mig pluffsig oxå och det känns inte bra, men jag vet ju att det beror på

att jag stoppar i mig för mycket skit.

Finns egentligen inget att skylla på,

förutom den dåliga karaktären som tyvärr infinner sig nu.

Men ska försöka ta tag i det som tre sista veckorna nu innan semestern.

Såklart tänker jag "unna" mig oxå, men framför allt på helgerna då och

inte på veckorna som just nu !!


Drog in till stan vid 21 och handlade mat till kylskåpet och annat bra ha

bland allt annat folk.

Sen ringde Johanna och sa att hon och Mia skulle till Harrys och ta en öl,

blev gött sugen på att haka på men bangade i det sista.

Klockan var redan 22.20 och jag lär ju inte gått hem vid 23 direkt så jag tog

en skön kvällspromenad istället i bara linnet och byxor såklart.

Blev en runda på 32 min i alla fall så den vardagliga motionen som

man ska gå blev det ju i alla fall.
Sen skulle det målas naglar och helt plötsligt så var klockan efter 00.
Det där med att komma i säng är svårt för övrigt och

ännu svårare nu när det är så ljust ute.


Har skaffat en stående fläkt som jag har kört i gång nu i sovrummet och
det blir en jäkla skillnad med tempen med en gång så det är skönt.
Fick även låna en stor ac av chefen men den har jag inte lyckats koppla

in än men det ska jag försöka mig på när nästa värmebölja kommer !!


Fredag idag då och snart helg på ingång.

Blir inget med dom tidiga fredagarna nu under semesterna

för vi är ju så få men det får gå.

Ska bara hem och packa en väska och pysa ut till familjen i Skalunda.

Blir grillat och gott vin där ikväll med grannarna, mysigt.

Tänkte sova över oxå och då får man ju sällskap till frulle =)


Hoppas du får en skön helg om vi inte hörs mer idag ;)


4 kommentarer:

Jennie sa...

Snyggt naglack! Hälsa syrran med familj så gott.

Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa sa...

Åh tack för bra tips! Här plöjer vi en hel del film så det känsn som att man har sett "allt" hehe.
ha en bra helg du med!
En annan ska ju jobba...suck men jag ska inte klaga för jag jobbar bara två helger på hela sommaren ;)
kram kram

Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa sa...

Hehe den är verkligen jättebra och har hjälpt mig. Den går att köpa på bodystore.se om du vill prova :)olivoljan köper man ju i mataffären och du kan ta vilken som helst fast den måste vara extra virgin (varför vet jag inte men det blev jag tillsagd i alla fall) :)
jodå jag klarar nog av två helger skulle jag tro höhö
kram kram

Jessi sa...

Alltid bra med rea! :)
Hoppas du får en bra helg, min spenderas i viloläge. Vill bli frisk nu...
Kram