tisdag, mars 13

13 mars

I eftermiddag är det dags för klippning, som jag har längtat.
Mitt hår växer verkligen som ogräs och nu när man är så
korthårig så blir det liksom som en mössa på skallen.
Det blir storhårigt, precis som mamma och pappas,
speciellt på sidorna.
Men idag ska det få sig en omgång med den
"sköna" kniven som tunnar ut.
Trivs med den frippen som jag har, men försöka ändå spara ut.
Men det är såååå tråkigt, har redan ledsnat och det har ännu bara
kommit ner över översta kanten på örat...
Skulle vilja ha pagé och mittbena nu, helst redan igår.
Nu är frågan hur jag ska lyckas få denna klippningen att
bli lite roligare än bara en toppning?!
Är lite inne på sidecut på ena sidan för att det ska hända något,
så får jag spara ut resten?!
Nackdelen är ju att nu är båda sidorna synkade med varandra
och det förstör man ju då och speciellt om man vill ha pagé?!
Dagens I-landsproblem jämfört med annat viktigt kanske
men så går min tanke precis just nu i alla fall.

Har du något förslag hur jag ska göra kanske, please?! =)

7 kommentarer:

malin sa...

ja det där med frisyr är verkligen ett dilemma! själv ska jag klippa mej på fedag! funderar faktiskt på att klippa av allt är trött på det långa haha samtidigt som det skär lite i en när man sparat så länge..hmm får se hur jag gör ;P kanske kan skänka lite extentions till dej haha =D

Louise sa...

Ja precis! Det är ju jättekul när man får kommentarer från någon man inte visste ens blogg :) Så ja, man får väl ha det lite opersonligt och vara lite egoist och skriva om sig själ hur intressant det nu är hahaha ;)Är det Therese som ska klippa dig kommer hon nog på något bra :) Du kommer bli snygg vilket som! :) Jag är jättekluven vilken längd man ska ha på håret! Nu när det är lite längre sätter man ju upp det i en tofs ändå.. Kanske klipper det kortare igen...

ANNA sa...

Men du hör verkligen inte till "smygarna" :-)

Ju mer läsare man får desto mindre kommentarer kommer det, konstigt...
Vi som bloggar vet ju hur kul det är att få respons på det man skriver, halva nöjet eller vad säger du :) Ha en bra dag du med. Kram

ANNA sa...

Oj nu gick det lite fort...
Page med mittbena tycker jag är assnyggt men tar ju ett tag att spara ut. Göra nåt med färgen kanske? Men du är fin som du är :-)

Louise sa...

Ja vissa vet man några läser, men hallå resten då? Jag är så jäkla nyfiken av mig hahaha har nästan 200 besökare om dagen och inte många lämnar en kommentar! Så man undrar ju vad det är för "smygisar" :)

Nu när det börjar bli varmare ute är det ju väldigt skönt med lite kortare hår tycker jag :) Men jag förstår precis hur du menar lägga ut ganska mycket pengar på att bara toppa känns ju lite surt, därför får min mor toppa mig hahaha :) Men blir det någon frisyrklippnin är det ju Therese som får göra det. Jag brukar köpa frisyrtidningar och få lite ideér :)

tina sa...

vill gärna se bild på nya frisyren sen.. :) tycker du har en grymt snygg frisyr!! lite sugen å klippa av mig mitt.., men du vet ju hur det är.. lång hår då vill man ha kort å tvärt om.., det känns som man kan göra mer coola frisyrer med kort hår å det ser fräschare ut, som det är nu är det tofs som gäller å hur kul är det lixom.. :/

Sandra sa...

tina:
Tack, vad snäll du är ;)
Frippen är den samma typ, bara 3 kg lättare av all urskärning =)
Yes I know, det är ju alltid så, när man har det ena vill man ha det andra och vise versa.
Hoppas du kommer på hur du vill ha det, klipp tycker jag, det växer ju som sagt ut och dessutom har jag för mig att du passar jättebra i kort =)