onsdag, mars 7

Lägga ner?!

Det har en tendens att alltid bli en novell när jag ska
släng in ett blogginlägg, fattar inte varför jag ska ha så
svårt att begränsa mig till en liten, kort text?! 
Men det bara flyter bara på på tangenterna.
Sen tycker jag det är tråkigt när det går flera dagar mellan inläggen oxå.
Och det är ju oftast då det blir noveller för att få med allt.
Ska jag vara helt ärlig så har jag dom senaste dagarna
faktiskt funderat på att lägga ner bloggandet på riktigt...
Eller i alla fall ta ett uppehåll så får man se i framtiden?!
Älskar att skriva av mig och berätta om min vardag, absolut.
Utan det beror nog mest på att det tar tid och sen att jag har
börjat fundera på det här med att många vet "allt" om mitt liv
men jag vet "nästan inget" om andras...
Känns liksom lite läskigt på något sätt.
Hmm svårt att beskriva känslan som jag har... !!

Hoppas du inte missförstår mig i mitt resonemang?!
Jag gillar er läsare som kikar in,
ni som lämnar en kommentar då och då,
en del oftare än andra JÄTTEMYCKET, verkligen.
Ni har ju blivit min vänner här inne ju ;)

Men ska nog ge det ETT försök till att minska ner på raderna
och ALLT behöver faktiskt inte finnas med i bloggen heller,
får se hur det går bara?! =)


Är lite down idag oxå, bröstet rosslar när jag hostar,
näsan är täppt och huvudet är tungt...
Tänker inte låta det bli värre så idag är det träning i
gymmet som gäller.
Igår blev det en PW på över en timma á 7,5 km
men det var precis att jag mäktade med sen hägrade soffan.

TJING

17 kommentarer:

Kiina sa...

Hej! Brukar gå in och läsa på din sida titt som tätt, kommer
Själv från Lidköping men flyttade för snart 6år sedan. Vi har gemensamma bekanta och det är roligt att följa vad som händer där "hemma" :)

Sandra sa...

Kiina:
Hejsan !!
Trevligt =)
Vilka gemensamma vänner kan det vara, nyfiken som man är?! ;)

maggan sa...

Jag fattar vad du menar, jag slutade blogg pga av att jag inte ville ha en helt låst blogg, men samtidigt vill jag inte att alla ska kunna läsa om mitt liv och vet en massa. Men ibland kommer suget efter att skriva, men de som tar överhand till att inte skriva är privatlivet jag vill ha... svårt de där!
Kram på dig!

Karin sa...

Hej vännen!! Du gör som du känner är bäst för dig, men jag tycker att det är jätte kul att gå in här och läsa :)..
Hoppas du mår bättre!!!
Älskar dig!!
Kram

ANNA sa...

Jag förstår dig precis men du får ju inte sluta skriva :( Det är en Konstig känsla att så många läser det man skriver och så har man har ingen aning om vilka det är. Eller några vet jag ju :-) Jag skriver ju i och för sig inte mycket privat men ändå. Sålla lite i texten eller släng in en dagens outfit lite då och då, det gillar jag haha. Krya på dig vännen!

Lotten Broberg Rundqvist sa...

Ja jag förstår dig. Kan ibland faktiskt känna mig lite irriterad på folk som läser min blogg i "smyg" och aldrig lämnar en kommentar. På nått sätt tycker jag iaf att det är schysst att visa att man läser en blogg annars känns det så snokigt på nått vis. Förstår du hur jag menar? Speciellt när man har frågat vilka som läser och endast några få tar sig tid att svara. Man ser ju på statistiken att det är en del..

Sandra sa...

Hej hej där... Håller med dej så känner jag med därför blir de inte så ofta man bloggar men ett kort och en rad text säger lite iaf ;) samma sak med kommentarer, på wordpress ser man hur många som är ute per dag på bloggen m.m men ändå får man typ ingen kommentar och de är ju lite tråkigt för de är ju ändå kul å se vilka som kikar in :)
Hoppas allt är bra med dig iaf.. Ha de gott kraaam....!!!

Mimmi sa...

Hej hej.
Måste vara en jätte konstig känsla att många vet mer om dig än det du vet om de. Tänk så här att du vet ju saker om de personer som betyder något i ditt liv, och har vänner som älskar dig för den du är! Det är det som räknas, eller hur? Jag kikar ju in här och läser ibland men har ju erkänt för dig att jag är superdålig på att kommentera, bättring Mimmi!!! Gör det som känns bäst för dig, vi hörs ju ändå :):)
Många Kramar till dig

Carin F sa...

Jag tycker också det är roligt att läsa din blogg. Så sluta inte om du verkligen inte vill. :) Jag är lite dålig på att lämna kommentar men ska försöka bli bättre. Kram

Sandra sa...

maggan:
Ja det är svårt, har oxå funderat på att låsa den men samtidigt är det ju lite skoj att folk utifrån kan läsa sen och ännu roligare när dom gör sig tillkänna, som nästan aldrig händer iofs...
Ja vi får se, ska försöka sålla lite i texten så får se hur det blir =)

Kram

Karin:
Vi får se hur det blir, men jag gillar ju att skriva av mig så det blir nog liiiite svårt att lägga ner helt =)
Mår samma som igår, rosslig i halsen och hostig men det blir nog bra, ska kurera mig med en vilodag ikväll så jag orkar med morgonsdagens kvällsbravader =)
Älskar dig oxå !!
Kram

Mimmi:
Aboslut vet man ju det, men jag får ju liksom inte riktigt lika mycket information om ditt liv som du får av mitt, om du förstår vad jag menar?!
Visst är det bara att lyfta telefonen och slå en pling men det hinns inte alltid med, tyvärr...
Kan sakna det där lite som man hade innan alla dessa medier kom in i bilden, förr så ringde man och talade med varandra, mycker mer personoligt än nu när man kan läsa på bloggar/fejjan om vad folk har för sig.
Tåls att tänkas på =)

Kram på dig

Carin F:
Kul att du gillar att läsa min lilla blogg ;)
Tror inte jag kommer sluta helt, får se vart det tar vägen =)
Kram på dig

Täng sa...

Jag är ju också här inne och läser men de vet du ju :) du vet dessutom att jag är kass på att kommentera. :( kramar

Sandra sa...

Täng:
Yes I know ;)
Du är kass på att kommentera, men jag gillar dig ändå =)
Fast det är inte just kommentarandet som jag "stör" mig på utan det är nog mer att jag liksom "hänger" ut mig själv,
hmm knepigt som sagt...
KRAM

Sara Orrbén sa...

Jag läser också! Är också väldigt dålig på att kommentera, alla bloggar jag läser tyvärr! :/ jag försöker att bli bättre men det verkar inte gå så bra! :)

Elin sa...

Hej Sandra! Jag läser din blogg o blir peppad och impad av dig som attan när du skriver om träning mm. Så jag hoppas verkligen att du fortsätter! Hur många läsare har du i snitt?

Men som sagt....förstår hur du tänker!!

Kram Elin på Kållandsö ;-)

Sofia sa...

Jag förstår precis vad du menar! Sen är de ju upp till en själv vad man vill skriva och även hur mycket man ska skriva!
Gillar att kika in på din blogg och läsa men gör det som känns bäst för dig. Hoppas du har kvar den:) ha en super bra helg du också! Kram

Sandra sa...

Elin:
Hej !!
Å vad glad jag blir, kul att kunna peppa och impa på någon ;)
Tror nog att jag kommer att fortsätta ett tag till, har svårt att bara släppa skrivandet =)

Har kanske 170-200 läsare om dan tror jag.

Hoppas du har det bra, var väldigt länge sedan !!
Kram

Louise sa...

Ja jag kikar ju in här som du nog förstår :) Jag har haft låst blogg förut på grund av vår sits i familjen. Men jag har ju mest bloggen för att visa mina foton och är ju inget kul att visa mina foton om inte alla kan se dom. Så jag tog bort det. Men jag bloggar inte så mycket om familjen och så som jag gjorde förut, känns lite tråkigt att man inte kan göra det men men.... Tycker din blogg är rolig att kika in på! Är kul att följa bloggare från samma stad :) Hoppas din helg har varit bra! :)