måndag, mars 5

Krossat

Monday again, helgerna går alldeles för fort,
visst är du beredd att hålla med?!
Även veckorna springer iväg oxå, det är redan vecka 10,
tyckte nyss det var jul ju.
Och äldre blir man, hua...

Har varit en lugn och skön helg med en blandning av allt.
Promenader båda dagarna, slipning, vindrickning, babbel,
lite mys med "mina" barn och massa annat.
Saknade dock min älskling massor, alldeles för drygt med
två helger á 17 dagar emellan vi ses...
Men nästa gång blir det två helger i rad som vi ses, längtar redan.
Och sen är det tänkt att vi bara ska ha en "egen" helg
var för sig och ses varannan helg.
Så måste det bli för annars kommer jag gå av på mitten av längtan
men det verkar som jag har planerat det bra ett tag framöver.

Finfrulle, dock utan "date" med A för han hade en utekväll dagen innan
Såhär fin blev ena sidan av väggen efter mitt slit,
du ser skillnaden hoppas jag?! =)
Gillar denna väggen skarpt, matt ska den vara,
så snyggt enligt min mening.
Var ute en sväng hos älskade mamma och satte fina rosor igår
för det är hennes namnsdag imorgon.
Saknar dig ♥

Min måndagsmorgon började väl sådär...
Dörren till kylskåpet svängdes upp, som det ofta gör när
man inte stänger det riktigt men det händer sällan något.
Men idag så, en glasflaska med med balsamico åkte rätt ner i
stengolvet och splashade ut på golv, vägg och rann överallt.
Så det var bara att torka, torka, dammsuga, torka golv
och torka lite till.
Fick en glasflis i fingret som jag lyckades få bort med pincett
men det satt djupt, bläää, lite otäckt tycker jag.
Kom till jobbet men lite för sent, men var tvungen att käka
och sminka till mig efter denna lilla fadäsen oxå.

Men solen skiner och A ringde nyss och ville bara höra
min röst efter allt messande hela dagen, så gullig är han ;)
Blir nog dubbla träningspass efter jobbet idag,
är grymt sugen på en PW i solen så kanske får tänka om,
beror lite på min träningskamrat !!

Förresten, är det någon som har laddat ner och
spelar "Draw something"?!
Det är skit skoj, garvade åt A förut när han suddade och
åt mig själv när jag målade en sjukt ful telefon =)
Adda mig, Sansa84 om du känner dig manad.

Hoppas din vecka startade bättre än min ;)

4 kommentarer:

Karin sa...

Ne, va jobbigt =(..Tur att du har söta A som kan ljusa upp tillvaron!!

Jo, jag har ju inte frågat hur det gick med road kill, tog hon det ??

Hoppas du fick ett skönt pass på gymmet..
Kram

Sandra sa...

Karin:
Haha yes hon tog det, måste ju varit för att jag målade såååå bra =)

Passet var skönt, blev även en PW efter oxå.

Hoppas din måndag har varit bra !!
KRAM

Jessica sa...

Låter som att din helg oxå var bra. =) Men kan förstå att du saknar A när ni inte ses så ofta..
Det var riktigt roligt att träffa jobbarkompisarna och helt otroligt så mådde jag jättebra dagen efter. Det hör inte till vanligheterna kan jag säga. ;-) Så nu är jag ju inte helt avskräckt från fest igen..hihi
Jätte snygga sneakers du har köpt! Såg något liknande när jag gick förbi Ronnix förra veckan, eller det kanske till och med var dem. =)
Hoppas allt är bra med dig! Här är det sjukstuga för min del. Med lite alvedon mår jag någolunda bra just nu, men annars har jag haft nästan 39 graders feber tre dagar i rad nu. =(
Kram på dig

zandra sa...

åh måttligt störande de där med flaskan.. =/
Men härligt med samtalaet från mr A.. de är kärlrk de=) <3