torsdag, mars 8

De gamla hederliga

Tack för härlig respons på det förra inlägget,
skönt att ni verkar förså vad jag menar ;)
Jo en sak till när vi ändå är igång.
Något som jag kan sakna är alla telefonsamtalen som man hade förr i tiden,
då man kunde slå ihjäl timmar babblandes om allt och inget =)
Sedan alla dessa sociala medier som facebook, blogg mm
kom in i mitt/våra liv så har man ju ständig koll på varandra utan
att man "behöver" prata med varandra live...
Man tex läser någons status på fejjan och vips så har man fått en
update och man kanske hoppar att ringa bara för att man vet liksom...
Eller är det bara jag som funkar så eller finns det någon som håller med?!
Gör det inte direkt medvetet men det har nog blivit lite så...
Skärpning på mig själv på den fronten helt enkelt !!
Djupdykningen i tankenverksamheten det senaste ;)

Försökte kurera mig med varm whiskeyigår ,
men det funkade inget vidare och
dessutom smakade det härk
Vaknade till detta i morse, så där skoj kanske
även om jag nästan hade räknat med det.
Föredrar mina vita sneakers framför uggs nu faktiskt.












































Snart ska jag äntligen hem, blir en vilodag idag, halsen är sliten
och bröstet rosslar något "fantastiskt" när jag hostar...
Bläää, vägrar låta det bli värre, PUNKT !!


4 kommentarer:

Lotten Broberg Rundqvist sa...

Ja det blir ju nån slags one way kommunikation och det är ju inte så kul. Tycker det är stor skillnad på att läsa och kunna kommentera varandras bloggar mot när jag ibland träffar kompisar som kanske inte har en blogg och som ba "Jag läste på din blogg att bla bla bla". Då tänker man ibland att det känns lite fel att man inte har den vanliga hederliga kontakten på telefon eller face to face. Dom kan ha koll på mig men jag har inte koll på dom typ. Jag tycker ifs att det är både bra och dåligt men men. Mest scary är det ju att man inte riktigt vet VILKA som läser så man vill ju inte va för privat heller lixom.
kram

Mimmi sa...

Hej igen.
Jag håller med dig till 2000%. När jag gick i skolan och bodde hemma så spenderade jag massa tid i telefonen. Och vilka pratade jag med i timmtal om inte de vänner man hade varit med hela dagen. Helt sjukt vad man hade att tala om:) puss på dig

Sandra sa...

Mimmi:
Haha visst var det så, gillar den gamla hederliga tiden, även om jag gillar nu oxå.
Har inte den tiden att sitta i telefonen jämt men lite mer hade varit skoj =)

Puss på dig

Sandra sa...

Mimmi:
Haha visst var det så, gillar den gamla hederliga tiden, även om jag gillar nu oxå.
Har inte den tiden att sitta i telefonen jämt men lite mer hade varit skoj =)

Puss på dig