tisdag, januari 10

Facetime

Blev en snöig så rask PW som det gick igår i snöyran.
50 min och 5,7 km fick vi ihop i alla fall.

"De utsatta" var ju för sjutton en skräckfilm, jag som aldrig ser på sådana
filmer för jag är alldeles för rädd och gillar det inte...
Men den var inte så läskig som jag trodde som tur var
men jag hoppade allt till ett par gånger så brudarna på min rad märkte det.
Och producenten aka min fotolärare Daniel gissade på att det var jag
som skrek -"Vad i helvete" när någon vred nacken av en tjejoch det var det =)
Mysigt att göra något en vanlig måndag med vännerna !!

När jag hade landat i soffan så facetimeade jag med A.
Så fantastiskt med dagens teknik.
Nu kan jag ju se hans fina ansikte och leende samtidigt som jag får höra hans
härliga, mysiga, skånska, manliga röst ;)
Hade frukostdate två gånger i helgen över gröt, kaffe och babbel, mysigt.
Det blir oftast att vi pratar så på kvällen oxå,
brukar kunna slå ihäl en timma eller två ;)
Har iofs gjort det sedan innan jul men ändå !!



















Mellanmål 1 för dagen blev keso med cashewnötter och apelsin, yummi.

Idag står det gymtränigen på schemat.
Bröst, axlar, mage och biceps, ska bli härligt att få ta i lite.
Nu är jag nere på liten dos med kreatin oxå sedan två dagar,
en skopa två gånger daligen istället för 5 skorpor
som man sjulle trigga igång med.
Känner mig kanske lite fastare i musklerna, dom sväller ju lite av
keratinet eller så är det psykiskt men skit samma =)
Kanske tom har tagit något kg?! nu på en vecka sedan den hemska invägningen
men ska inte väga mig förrän om tre veckor då det är dags för en ny mätning.
Har grym träningsvärk i framför allt röven sedan boxen i söndags,
den fick jobba under benövningarna och det är bra =)

Ikväll ska jag iväg med DH-tjejerna på ljusterapi,
ska bli spännande att se vad det är.
Kan behöver lite energi nu i mörkret även om snön lyser upp en hel del nu
och jag gillar´t men den ska ju tydligen försvinna redan imorgon?!
Hade hellre sett att den hade legat fram till mars nu så man slipper
slask och blask och det blir lite mysigt och ljust i stället.

Dags för elvakaffe innan lunchen som idag innehåller den sista matlådan med
långkornigt ris och lax med spenattäcke !!

TJING !!

5 kommentarer:

Lotten sa...

Vad duktig du är som är ute och går trots kylan. Jag har ingen lust alls när det är så kallt men kanske ska försöka mig på en runda ändå? Tycker det är jobbigt att andas in kall luft men ifs så är det ju inte såå kallt, får la gå lite saktare helt enkelt!
Ha en bra vecka!! Kram

zandra sa...

visst är dagens teknik grym.. perfekt för er som bor så långt ifrån varandra=)

maggan sa...

tur dagens teknik finns=) vad du kämpar på med träningen hejja dig! kram

Sara orrben sa...

Perfekt med FaceTime ju! :) måste nog testa det själv någon dag! :) ja boken va helt underbar! Måste bara välja vilken cupcake som blir det första jag bakar! :)

Jag är, som alla andra, också jättenyfiken på Mr A! :)
Kul att du är kär, grattis eller hur man säger till det! :)kram

Sandra sa...

maggan:
Yes nu jäklar måste det hända något med den "gamla" kroppen, kan inte bara säga hur man vill se ut om man inte gör något åt det har jag kommit på =)
Kram på dig