måndag, januari 30

Solen skiner

Helgen har gått i ett rasande tempo som vanligt.
Blev en liten shoppingtur på stan på egen hand,
skönt att bara gå i affärer och lalla runt i sitt egna tempo.
Kom hem med två kassar, en från Stadium med en svart sportbh,
en vit och ett par nya joggingtights.
Nu jäklar MÅSTE jag börjar springa igen, väntar bara på att
näsan ska bli ren så man orka flåsa runt.
Hittade en nya väska, en brun på rean på Åhléns.
Blev även en tröja, illrött nagellack, mascara och ett rött läppglans.
Det där med färg på läpparna är jag lie ovan med men
man kanske vänjer sig, alltid skoj med lite förändring.
Frida tyckte det var snyggt och Mr A sa oxå att han gillade
det när vi facetimade på kvällen ;)

Den förra jag köpte blev alldeles för liten så denna
kommer jag nog trivas med ett tag, stor, snygg,
brun och enkel, precis som jag vill ha.
Denna tröjan blev det fast svart, såklart

Nr: 13 tror jag att jag valde.
Provade ännu rödare men det var nog tur att jag inte tog
nyanserna rödare för detta är rätt så rött för att vara jag.
Känns lite mysko att måla med en tuschpenna men kul att man
kan välja om man vill ha matt eller glansigt.

Åt tacos med allt som hör till i Skalunda på lördagskvällen.
Drack vin och tjötade skit.
Sen sov jag i "min" säng därute.

Igår söndag softades det, tog en promenad och
fick en kopp kaffe hos Bittan och Kjell.
Frida slängde i en färg i mitt hår och sen packade jag in
mig i bilen och åkte hemåt.
Tog en kvällPW runt älven på en timma och
sen damp jag ner i soffan.
Hade behövt lagat matlådor men orkade inte så det
måste jag göra idag istället.
Som tur var så hade jag en låda med korv och grönsakskompott
över från veckan som var som får bli dagens lunch.

 Sötaste Mella ♥

En mörk kvällsPW

Måndag idag och en fyrdagsvecka, känns skönt för nu närmar
det sig till jag äntligen får pussa på Mr A igen ;)
Ska bättra på den träningsvärken jag redan har
med ett pass i gymmet efter jobbet.

Sen blir det hem och laga matlådor så jag har resten av veckan.
Halv åtta dyker troligtvis några brudar upp hemma
och joinar över en kopp kaffe och "Sofias änglar".

Dags att jobba lite, snart lunch och en nap !!
Hoppas din vecka har startat bra,
kan ju inte börja annat än bra när solen skiner eller?! =)

3 kommentarer:

malin sa...

haha ja han fick in en riktig fullträff! vi letade ett bra tag efter glaset det lyckades på nåt sätt hamna UNDER soffan ;P som tur var gick alla fläckar bort! hade nästan räknat med att få köpa ny soffklädsel men den klarade sej =)

vilken snygg väska! får nog kika lite på ålhens tror jag den ser ju helt perfekt ut! jag brukar vara så kräsen med väskor..måste ha nån stor så man får plats med all bröte man bär runt på ;)

ANNA sa...

Åh kul med lite shoppingtips, det gillar jag :-) Bra fynd, tröjan ser väldigt mysig ut, gillar knapparna på axlarna!
Håller med om att det är snyggt med lite färg på läpparna! P är livrädd för det dock så blir väldigt sällan för min del haha. Ha en bra vecka! Kram

Lotten Broberg Rundqvist sa...

Ja det är lite lurigt men tror jag börjar få lite kläm på hur man ska tänka och "räkna" kolhydraterna jämfört med varans vikt och så. Vi får se hur det går, spännande och se om man går ner nått eller ej :-)