torsdag, januari 5

Träning

Eftersom hela tre (härliga) personer av alla som varit inne och läst det
senaste dygnet "orkade" tycka till om hur jag ska forsätta skriva i bloggen
så blir det nog hädanefter mest träning som det skrivs om för det ville dom läsa.
Kanske ändra mig, kanske går tillbaka, kanske inte,
får se lite vad som känns bra !!
Tänkte dela med mig av vad jag äter under en dag.
Ska ta och räkna ut någon dag hur mycket protein, kolhydrater och fett som
jag borde äta så jag får se om jag får i mig för lite eller för mycket av något.
Tror nog mer på för lite av allt fast jag tycker att jag knökar i mig?!
Har börjat föra matdagbok, tränigsdagbok har jag fört sedan januari förra året
och det är lite bra för att faktiskt få ett hum om
hur mycket man tränar och vad man just äter.

Frulle: 1 dl gröt med kanel och lättmjölk/havremjölk + 1 ägg
Mellanmål: 3 msk keso med valnötter och bär
Lunch: 1 kycklingfilé med stekt paprika och kål och spenat + en kreatindrink
Mellanmål: 3 msk keso med grönt äpple
Middag: 1 skål med yoghurt, kokos, cashewnötter, lite russin, 1 avokado + ett ägg

Typ så har tisdag, onsdag och torsdag sett ut.
Kanske lite långtradigt för vissa men funkar för mig, än så länge i alla fall =)
Men tror att det kommer att funka ett tag framöver för jag vet ju
vad jag vill ha ut av träningen och då är lite lite strikt som gäller.
Kommer absolut att kunna äta när man åker bort oxå, ingen diet jag går på
bara att jag tänker mig för att inte stoppa i mig för mycket "skit".
Men man kan välja vad man ska stoppa i sig och inte !!
Ska "unna" mig en moffardag i veckan,
då man kan knöka i sig det man vill fast inom rimliga gränser såklart.

Dricker även en gainer med kreatin direkt efter styrketräningen
så att musklerna inte förtvinas utan får ny energi.
Kreatiner är ska hjälpa till innan träningen för att skapa ett ämne som kroppen behöver för att prestera, något som den själv klarar av i vanliga fall men under ett hårt pass så behövs det fyllas på.
Detta är ska köras under ett tag nu för att se om det gör skillnad, musklerna ska bli hårdare och man ska orkar mer men samtidigt så binder det i vissa fall mer vätska och man kan bli pluffigare
men det återstår att se som sagt.
Måste exprimentera lite för att se vad som passar min kropp bäst !!

Igår kördes det triceps, ben, vader och mage i gymmet.
Känns gött i benen idag, älskar träningsvärk =)
Försökte mig på en joggingtur men det värkte för mycket i höften + att höger benhinna
gjorde sig påmind så joggade ca 2,5 km och gick 3,5 km efter det
så 45 min totalt blev det i alla fall.
Är skoj att ha ändrat lite på schemat i gymmet.
Sägs att det ska vara nyttigt för musklerna och har även hört och läst mig fram till
att det är vettigt att köra lite blandad träning för kroppen och
inte bara en muskelgrupp per dag.
Nu blir det ju ändå bara en gång i veckan för varje grupp men inte just allt på en dag
som förut då vi körde biceps/triceps ett pass och kanske 4-5 övningar på varje.

Nä nu är det dags för mellanmål nr. 2 och en kaffe.
Sen blir det en långpromenad med Johanna för gymmet
hade stängt i eftermiddag.

Tjing

8 kommentarer:

Karin sa...

Härligt! Fasen va du kör. Själv har jag varit på G hela veckan men har åkt på en nedrans förkylning som vägrara att ge sig..
Vi ses i morgon!
Ha det gött!!
Kram

Virren Vårgårda sa...

Ja tror att du ska försöka hitta på något annat till frukost..hoppa gröten.;)Minimalt spannmål och mer protein.Då bygger du muskler och kroppen blir nöjd.Mer LCHF
Kram Virren

Lotten Broberg Rundqvist sa...

Jag vill läsa om allt jag, både saker i vanliga livet, shopping och träning :-)

Kram

Sandra sa...

Karin:

Ja nu jävlar, kan inte bara säga hur man vill se ut, måste tydligen kämpa liiiite för det oxå =)
Usch så, förkylning låter inget vidare, hoppas det försvinner snart så du kan köra på.
Får ta ett pass/promenad ihop snart !!
Yes vi ses imorgon !!
Kram

Virren:
Behöver nog dessvärre ha gröten för det blir minimalt med spannmål ändå, men kroppen behöver lite kolhydrater för att orka bygga muskler oxå.
Dessutom älskar jag min morgongröt =)
Hoppas allt är bra med er.
Kram & trevlig helg

Louise sa...

Jag gillar att läsa varierande saker ja :) Träning är kul att läsa om då kanske man blir lite peppad själv! :)

carin sa...

jag läser jätte gärna om träning och mat!

maggan sa...

Jag vill läsa om allt!!! kram

Sandra sa...

carin:
Kul =)

maggan:
Blir nog en blandning trots alls =)
Kram