onsdag, januari 11

Ljusterapi

Var ju på ljusterapi igår i Skara.
Men det var väl sådär, kändes väl inget speciellt direkt förutom att man blev lite mosig.
Man fick sätta sig i en vrå som var vitmåla med tre lysrör med en vit handduk över sig
för att det skulle bli så vitt som möjligt och så satt man där i en timma.
Vi fick ju druckit kaffe och babblat skit i en timma så det var ju nästan som en fika
på stan för 50 kr som det kostade så inte någon större förlust.
Kan nog tänka mig att det kan vara bra,
men man behöver nog gå lite kontenuerligt isf.
Sägs ju att vi skulle behöva ligga i ett solarium i 10 min varje dag,
dock utan att bli brun då för det är ju det farliga men just för lysets skull.
1000 watts lampor och vips ska man bli piggare och
mindre deppig och det stämmer nog.
Men testa vet ja, kan ju kännas annorlunda för dig.
Jag skulle absolut kunna testa igen, kanske kan behövas?!


 
Träningen igår gick skitbra.
La på 5 kg på bänkpressen och klarade 6 repetioner 2 gånger utan så mycket hjälp,
bara lite stöd från Johannas hand.
Så nu är vi uppe på 55 kg, känns riktigt bra, tror vi började på 20-25 kg
i september men mer ska det bli =)
Fick även bra feedback från en kille på gymmet som sa att han tog 60 kg
i förra veckan efter ett lite längre uppehåll och
tyckte det var bra gjort och sånt suger man ju åt sig ;)
Var även uppe och tog 25 kg med stång för biceps stående.
Nu jäklar känns det som man har lite ny kraft att ge, en liten planing innan jul och
nu går det uppför igen, tjohoo !!
Har en himla träningsvärk i axlarna framför allt som fick sig en rejäl omgång igår
fast vi bara körde två övningar.

Idag är det gymmet igen.
Framsidan ben, vader, triceps och mage.
Skulle behöva slänga in lite cardio där någonstans oxå,
får se vad som hinns med.
Kanske crossen eller en promenad ute efteråt vore bra.
Måste bränna lite fett oxå.

Ikväll kommer "småkusinerna" Louise och Linnea och sover hos mig i två dagar,
ska bli mysigt med deras sällskap.
Fast jag tror dom tycker det är roligast att ha två minuters gångväg till skolan
tillskillnad från där ute i bushen då man behöver åka buss =)

Nu är det frulletime, keso med apelsin och lite nötter står på menyn idag oxå.
Lunchen är en lunchlåda från i söndags som jag inte har smakat på än
så det ska bli spännande.
Torskgryta med råris, luktade fantastisk i alla fall =)

3 kommentarer:

Elin Täng sa...

Jag tror mer på att sola solarium :) promenad någon dag ? Kramkram

Niiinis - Morgonpigg 3 barnsmamma sa...

Wow vad du är duktig på o träna, å stark som en oxe! Jag har ocksåt tränat styrketräning då det begav sig men tror aldrig jag kom upp i dina vikter. ;)

Kul att du gillade krönikan inne hos Maggot. Ville bara kika in och säga tack!

Ps: Jag tror på ljusterapi på sikt.... Att man blir gladare och friskare och sånt "tjafs". :)

Kram

Sandra sa...

Elin Täng:
Ja jag med =)
Absolut, vore nice.
Hörs då !!
Kram på dig & pussa Elsa ;)