tisdag, januari 31

Vilket datum ska man "fira"?!

Jag och Mr A diskuterade här om dagen det här när man vet att man
är tillsammans och vilket datum man ska "fira" ett år och så vidare.
Han tycker att vi ska räkna från det datum vi började prata i oktober och
jag håller nog på nu i januari när vi "bestämde" att vi faktiskt var ett par.
Är väl inget rätt eller fel egentligen, utan mer en rolig diskussion bara
och det att tankarna delar sig lite.
Får väl ta vara på det och "fira" båda dagarna istället ;)
A tyckte dock att det blev lurigt redan där med dom två datumena +
min födelsedag som han faktiskt kan men han kan inte hans familjs ;)

Och sen blir det ju kanske flera "viktiga" datum att komma ihåg
i framtiden så han tyckte det krånglade till det med den 19:de =)
Går väl ann för en annan som har ett sifferminne och
typ kommer ihåg allt och alla.
Haha han har tom börjat kalla mig för "Rainman" =)


Jag är mest lite nyfiken på hur du och din man tänker i frågan?!
Please tell me =)

14 kommentarer:

Malin sa...

Jag och Jonny firade båda datumen första gången vi träffades 27 maj 05 sen blev vi tillsammans 18 juli förlovade oss den 27 maj året efter men vi firade nog 18 mer ändå just för att det ändå var det datumet vi blev tillsammans :) nu som gift så är ju det datumet väldigt speciellt men de andra datumen glöms ju inte bort för det hehe ju fler anledningar att fira desto bättre ;)

S sa...

Här hade jag inte varit inneboch läst å väldigt länge.. Det tog ungefär en lektion ;)
Hur funkar lchf eller vilka bokstäver det nu var? Dom kör det på jobbet med.
Jag tycker dagen ni bestämde ett för att bli ihop. :)
Ha det bra

Lotten Broberg Rundqvist sa...

Lustigt att du frågade det. Idag firar jag och John våran dag. Vi skulle kunna fira massor med dagar om man ska va komplicerad men jaja, vi tog dagen vi fick upp ögonen för varann helt enkelt. Vi kände varann innan men just idag för åtta år sedan sa det pang ;-) haha!

S sa...

Såg din kommentar nu!
Det är nog bara för att jag bloggar från telefonen kan inte se dina kommentarer från den! :(
BUU!

Jennie sa...

Vi firar den dagen då vi bestämde att vi skulle vara vi!

♥ Sojka ♥ sa...

Ja precis. Görs dem inte så blir dem ganska meningslösa. ;)
Kram!

♥ Sojka ♥ sa...

Precis, tävlar man inte så kan man inte vinna. :)

Kram! :)

Sandra sa...

Jennie:
Ja det kan jag nog oxå tycka klingar lite mer rätt än när vi först började prata.

ANNA sa...

Jag och P firar den dagen det sa "klick" ;-).
Dagen det sa klick eller den dagen vi kom på att vi tyckte om varandra mer än vänner känns lite mer speciell än den dagen då vi bestämde att vi var ihop eftersom vi känt varandra i många år innan.
Roligt inlägg och roligt att se vad andra skriver om detta.
Kram på dig!

maggan sa...

Jag och Ronnie firar från den där kräftskivan.... du vet den ingen kommer ihåg:P Ha de så skoj på semestern nu! kram

Frida sa...

Den dagen ni hånglade för första gången på riktigt tycker jag :p

Sandra sa...

maggan:;
Haha ja det tycker jag nog oxå är erat datum =)
Ha det så bra ni med !!
Kra,

Frida:
Jaha, då är det ju ytterligare ett datum att blanda in, ett i november oxå =/ =)

Mimmi sa...

ja jag och jimpa räknar ifrån 1:e januari då han frågade changs på mig och jag svarade stolt ja =) Men vi var ju kompisar i ett halvår innan och vi var ju sådanna kompisar som kysses när vi var lite onyktra =) sedan har vi ju förlovningsdatumet att tänka på men vem bryr sig om det när jag förhoppningsvis någon dag får ett giftasdatum att komma ihåg=)
Räkna ni efter den dag ni blev tillsammans det blir nog lättast=)
Puss på dig

Sandra sa...

Mimmi:
Naw vad gulligt ;)
Jag hoppas du får en bröllopsdatum i framtiden, tror inte det är så långt borta ändå ;)
Haha ja vi får väl se vilket vi firar den dagen man är där !!
Puss på dig