måndag, januari 23

Måndag igen

Ja då har ytterligare en helg gått och det är måndag och vardag igen.
Har varit en skön helg med en blandning av allt.
I lördags sov jag tills jag vaknade av mig själv vid halv tio.
Hade frulledate via facetime med sötaste A.
Gjorde ett röj hemma och städade, dammade, dammsög och torkade golv.
Man får passa på när lusten infaller och det behövdes,
egentligen en rejälare omgång men det orkade jag inte.
Sen blev det en PW på 1.01 och 6,7 km i snön som dalade.
Kom även ut på en PW i fredags oxå som jag hade hoppats på.
45 min och 5 km blev det innan kalaset.

 































Mia dök upp vid 15 och bjöd på eftermiddagsvin, inga fel =)
Satt och tjötade i två timmar och hann bli lite salongsberusad så där
på blanka eftermiddagen, det är lyx det !!

På kvällen dök ett gäng glada tjejer upp och vi hade en skön
babbelkväll över lite vin och massa gottigt.
Boosting för själen med fina vänner !!
Tack ♥

Igår söndag var det en ren slapparsöndag.
Kollade på två filmer, Larry Crowne och Beginners.
Inte någon höjdare någon av dom men den första var bäst,
den sistnämnda var mest seg och loj.

Måndag idag då.
Idag står det pilates på schemat och sen ett pass i gymmet för
bröst, axlar, biceps och mage.
Känns inte som det händet ett endaste litet dugg med all denna träning
på kroppen, vad gör jag för fel?!
Tycker jag äter bra och rör på mig men ändå så sker inget...
Men det är väl bara att hänga i, kanske kommer,
förhoppningsvis annars vet i fasen vad jag ska ta mig till... !!

Nu dags för mellanmål, keso med hallon blir det idag.
Fy mig men jag var inte så hungrig så jag hoppade mellanmålet idag.
Fast nu tjuvade jag och åt min lunchlåda lite tidigare istället
så nu ligger den i magen.
Stekte chorizo med 73% kötthalt och hyvlade vitkål till.
Sen gjorde jag en sås på wokad lök, paprika och tomat som jag hällde
en grädde på, lite sambal och en grönsaksbuljong. 
Och vips så hade man en sås eller vad man kan kalla det.
Jättegott, nyttigt och väldigt smidigt att laga !!

Hoppas din måndag har startat bra !!

4 kommentarer:

Hemma hos Elinor sa...

Det kommer ska du se. Pang säger det så kommer du ha värsta superkroppen :)


kram

maggan sa...

Hejja dig!! Du är duktig som orkar hänga i! kram

Sandra sa...

maggan:
Boosting för motivationen, tack ;)
Kram & hoppas det är bra mer dig/er

Sofia sa...

Sv:Ja visst är de härligt med film på söndagar och slappa lite extra! Synd att de inte var så bra men tyvärr får man ju se de filmerna med ibland.
Ang din träning så kommer de kännas snart det är jag övertygad om så hurtig som du är!
Vet inte om de var så men om så antar att du vill att denna vecka ska gå fort, för visst kommer mannen hit?! :)