tisdag, januari 31

Justin Bieber?!

I eftermiddag är det äntligen dags att få sitta i stolen hos
Therese och få fixat till frippen.
Jag har förmågan att bli sådär "storhårig" eftersom
det är så jäkla tjockt.
Något som jag har ärvat av både pappa och mamma,
men man slipper nog bli en tunnhårig gammal kärring i alla fall?! =)
Känns lite som man har en mössa på sig hela tiden
nu för tillfället.
Mr A kallade mig här om dagen för Justin Bieber,
ja det kanske inte är helt obefogat?! =)
Som vanligt så vet jag inte hur jag vill bli klippt.
Är faktiskt lite inne på att spara ut, men frågan är hur länge
man orkar spara liksom?!
Kommer man bara en bit till så man får en liten jämnare frisyr
så funkar det ju ett tag men sen när det kommer till axlarna
så brukar det ju ryka igen...
Skulle vilja ha långt, svallande hår långt ner på ryggen,
men orka eller?!
Är lite inne på en sidecut på ena sidan igen och
spara ut på den andra.
Vill ju alltid att det ska hända något när man klipper sig
så toppa känns ju sådär skoj.
Jaja vi får se, får bolla med Therese när jag väl sitter där !!

Det är ju bara en enda stor lugg...
Gillar iofs min lugg men just nu är den liiiiite för mycket !!

Körde ett bra pass på gymmet igår.
Först hakade vi på ett corepass, riktigt bra.
Låg och "svängde" på en boll det mesta, svårt med balansen
men övning ger färdighet heter det väl?!
Man jobbar verkligen med bålen, magen och ryggen,
riktigt bra träning som känns idag.´

Efter det körde vi ett effektivt pass i gymmet för
bröst, axlar, biceps och mage.
Körde två set bröst-hantelpress på 16 kg.
Har kört på 13,5 ett tag men känns så mycket att gå upp
2,5 kg men det gick fasen i mig =)
Blev även två set bicepscurl med stång på 25 kg.
Segt som skam men man måste ju utmana oxå och nu
såg jag nog nästan bicepsmuskeln lite mer tydligt än innan.
Köpte med mig ett proteinpulver med jordgubbssmak efter
som jag ska prova nu ett tag istället för gainern.
Får nog i mig tillräckligt med kolhydrater av gröten på morgonen.
Ska testa som sagt, flera som säger att det är viktigare
med protein.
Denna ska man även ta 2-3 gånger så ska försöka komma ihåg
den en gång på dagen och sen efter träning oxå.

Väl hemma så lagade jag till matlådor.
Korv, med grönsakskompott och riven kål.
Enkelt, gott och nyttigt, så nu har jag till tre luncher.
Gjorde en äggröra till kvällsmat men den blev sådär.
Har köpt keso som bara är 1,5 % fetthalt och hade
laktosfri lättmjölk i, blev inte lika krämig om jag säger så
men gick absolut att äta och så fyllde den sin funktion =)

Pratade med A oxå och tydligen har matchen som vi skulle
se på på lördagen blivit flyttad till söndagen klockan 16.
Så den hinner vi inte se nu =(
A var lite halvt irriterad kan jag ju säga...
Visst hade det varit skoj att se en "riktigt" match på en
stor arena men jag är väl inte lika ledsen som han.
Jag ser mest fram emot att få komma bort, resa med A
och mysa i massor.
Och äta och dricka god öl såklart !!
Förhoppningsvis kan vi kolla på matchen på flygplatsen
i alla fall annars vet jag inte hur A ska överleva?!
Det ger sig =)

Idag är det tänkt att jag ska ställa mig på den där
hemska vågen som mäter fettprocenten mm igen.
En månad sedan sist nu.
Nu jäklar måste det ha hänt något med kroppen, eller?!
Får bryt annars så redig som jag tycker att jag har varit.
Jag skiter i vikten, eller ja inte helt egentligen men
just nu hoppas jag bara att jag har minskar någon %
i fett i alla fall för då går det ju åt rätt håll.
Vikten får jag ta sen !!


Nu är det bara två dagar kvar tills jag äntligen får träffa
min goding igen, längtar massor !!

 

2 kommentarer:

Hemma hos Elinor sa...

Ja just det ni åker till London, gud så skönt. Fast tråkigt med matchen.

Nu får du va flitig med kameran så kanske vi får se ett kort eller två på dig och Mr A ;)

Ha det bäst

Jessica sa...

Ja, det är allt kul att man får till sånna där fikaträffar med barndomsvänner ibland. =)

Vad gött att ha så tjockt hår, jag skulle gänra byta med dig!;-) Nu är man ju nästan beroende av hårförlängning sedan man började med det. =)

Vad kul med London snart då, kan tänka mig att du längtar! men typiskt att matchen skulle bli flyttad till söndag istället.. =/ Hoppas att A överlever ändå. ;-)

Hoppas att du får en fin tisdag!

Krams