fredag, januari 27

Träningsdagbok

Sedan vecka 1 år 2011 har jag fört träningsdagbok för att
få ett lite hum om hur mycket/lite man har rört på sig.
Vissa gånger har det ju blivit två pass på en dag, stryrka och
kondis och vissa dagar bara något av det.
Men just dagar som jag rört på mig på mig är 219 dagar av 365.
Det blir i snitt 4,2 dagar i veckan hela året,
så lite mer än varannan dag, helt ok känns det väl som?!

Men man kan ju undra vad jag gör för fel eftersom
kroppen fortfarande är som den är?!
Visst vet jag med mig att jag har unnat mig och göttat mig
för mycket emellanåt men ändå...
Jaja jag får väl helt enkelt tänka på hur jag kanske hade kunnat
sett ut om jag INTE hade rört på mig såpass mycket ändå?!

Men jag ska hänga i, får helt enkelt försöka strukturera om lite
i det redan rätt så sturkturerade matschemat.
Måste lägga in löpningen oxå, vet att man helst inte ska löpa
och styrketräna samtidigt för löpning äter muskler.
Men jag vill helt enkelt inte lägga ner styrketräning nu när
jag väl har börjat bygga lite muskler ändå.
Även om det inte syns så mycket som jag hade hoppats
så märker jag ju ändå att jag ökat en hel del på vikterna.
Och visst syns det i vissa lägen men inte mer.
Det vore skitkasst att behöva börja om om tre månader från början...
Så därför får jag försöka kombinera för att få bort fettet för att
förhoppningsvis få fram musklerna lättare och snabbare?!
Försöker suga åt mig av dom tipsen jag får från folk som
kan upp på Korpen och Mr A som är duktiga på det dom gör.
Sen så kanske inte allt passar mig, alla är vi ju olika
men man får väl försöka mixtra lite för att hitta sin balans?!
Vet att man skulle kunna vara ytterligare lite striktare med maten
och med träningen men jag känner ändå att jag vill leva lite där emellan.
Ska ju inte bli någon body builder direkt utan bara mer fit i kroppen,
starkare och trivas med mig själv.
Och då får man väl vara beredd på att det tar lite längre tid
än om man skulle varit jättestrikt.
Det är en lite tudelat det där men vill som sagt ha lite livskvalité oxå
och det har jag över lite vin och god mat ibland med fina människor.

Körde ju igång med ripped fuel förra tisdagen
men märken ingen skillnad.
Lite mindre hungrig kanske men inte fasen rasar jag i vikt som
dom flesta skriver att man gör?!
Men ska köra slut på dom två burkarna jag har och sen får vi se,
kanske händer något, kanske inte.
Har ju även kört med kreatin och gainer nu ett tag och Mr A
tycker att jag ska skippa det för det binder vatten och kan
förhindra muskelmassan att växa om man har otur.
Kanske skulle köpa mig en burk med endast protein istället
som är han tips och testa det?!
Kan ju vara det som funkar på mig, kan ju vara värt ett test?!
Måste bara köpa något gott protein först oxå då,
har ett hemma men det är inte smaksatt och smakar därav perk.
Funkar bra om man gör en smoothie men det har man inte
tid eller ork till jämt så behöver ha något som smakar helt ok.
Någon som har något tips kanske?!

Jag tänker INTE tappa modet även om det verkligen känns
så ibland och kanske verkar så här på mitt tjatande...
Jag är taggad men man vill ju alltid ha resultat,
helst redan igår.
Jag SKA nå mitt mål till sommaren, så är det bara !!

 Oj vilka kassa bilder men såhär har jag fyllt i iaf

Hoppas jag inte tröttar ut dig med mitt tjatande
men detta tar upp mycket av mitt liv just nu?! ;)

4 kommentarer:

Lotten Broberg Rundqvist sa...

Wow, imponerande att du rört dig så mycket på ett år! Kämpa på!
Jag var på gymmet igår och prova den nya träningsformen och har sjukt ont idag :-)
Negativ träning kanske vore nått för dig!? Kändes väääldigt effektivt iaf så det ska bli kul att se om det ger något resultat!
Kram

Malin sa...

Oj det var inte dåligt! :) verkar vara en hel djungel det där med kost och olika tillskott...det skulle funnits en "mirakel produkt" för att slippa testa sej fram haha ;) kan inte tänka mej att du har annat än en superkropp som du håller igång! Du kanske är lite "hemmablind" bara ;P kram

Jennie sa...

Bra kämpat! Jag tror atti du äter för lite i förhållande till hur mycke du tränar. Din kropp lever som i svält. Så när du väl unnar dig onyttiga saker så suger kroppen åt sig de som bara den och därför går du inte ner i vikt. Men sen så väger ju muskler mer än fett eller? Dom säger ju de i alla fall. Förra året sprang jag över 40 mil samma lagt. Gick inte ner något men jag minskade måttet stl. Jag tror du ska försöka dig på mera löpning och fett förbränning än styrketräning. Detta är bara några tankar ifrån mig. Har inte något Kunskap om detta men vet av erfarenhet. Personligen så tycker jag att du har en super fin kropp som du är nu.

Sandra sa...

Jennie:
Ja det kan nog vara så att man faktiskt äter för lite för att kroppen ska få i sig tillräckligt...
Men jag vet inte hur jag ska göra för att äta mer eller framför allt vad jag ska äta isf?!
Funderar allvarligt på att ta någon form av experthjälp som kanske kan förklara för mig vad just jag behöver.
Men jag ska experimentera lite först nu så får vi se,
klart att jag känner att kroppen ändrar på sig men kanske inte tillräckligt mot hur jag faktiskt sköter min kost bra och tränar mycket.
Ska nog ta och satsa på mer protein före och efter träning, kanske funkar, kanske inte?!
Sen ska jag absolut försöka få in mer löpning och intervallträning på bandet/rodden, får försöka bränna fett samtidigt som jag styrketränar för jag vill inte lägga ner det heller nu i och med att jag faktiskt har byggt lite muskler mot i september.
Tack för tipsen, alltid bra att få andras synvinklar oxå ;)
Och tack för komplimangen, den värmer ;)
Men en annan är inte nöjd på långa vägar, finns massor att göra men sen blir man väl väldigt självkritisk oxå?! =)