torsdag, augusti 25

Turkiet 1:2

Här kommer en del av alla bilder som togs på semestern,
varsågod !!

Mickis tog med sig grabbarna ut och sprang en runda första dagen,
jag bangade i den 30 gradiga värmen klockan 9 på morgonen
men jag hade ju med löparskoarna i alla fall, rätt tänkt liksom =)
Poolen från altanen på morgonkvisten
Jag och Melissa tog ett morgondopp
Ett fikonträd
Pallade ett färskt fikon från trädet på storgatan, riktigt gott.
Trodde inte jag gillade fikon men det är skillnade på färska fikon och torkade.
Åt en herrans massa hela veckan.
Min bror
Någon text om ramadan på en bro
 Turistbåtar som låg i floden och väntade medans alla var på marknaden
Jag, pappa och Jesper följde med David och Bessi in till marknaden i Manavgat på måndag förmiddag.
Sånt är lite skoj att se och uppleva.
Jösses vad mycket frukt, grönsaker, kryddor och annat det fanns.
Där stod bönderna och sålde hela långa dagen för skit och ingen ting. 

 Färska nektariner, så goda
Tänk vad härligt om man kunde gå ut och handla sin frukt
såhär på lördagen på torget?! =)
 En gammal gumma
Fick ett smakprov på vattenmelonen och det är bara att inse att den är mycket smakrikare och mycket godare i utlandet och värmen


Kom till markanden med tomma händer och tomma rullväskor
men det var annat när vi gick därifrån två timmar senare.
Tror vi hade två påsar i varje hand var + detta =)
Det är en hel del mycket billigare än hemma i Sverige så allt detta kostade runt 500 kr.
Det äts en hel del frukt, grönsaker, lök mm här nere =)
 Jag fick "finplatsen" att sitta bak i kofferten med allt inhandlat
Såhär såg bordet ut efter uppackning
 Jag och syster chillar i poolen, för jävla gött
Här bakom ligger lägenheten, huset längst till vänster är "vårat" och
är det enda som hör till denna poolen.
Altanen längst ner till höger och balkongen över hör ihop så en rätt så stor längenhet.
Huset är byggt förra året så tipp-topp var det !!
 Jesper försöka äta ett fikon i lugn och ro men Mickis är åpen och vill ha =)
 Dom smiter med min öl som skulle avnjutas i poolen
Men tillslut fick jag tag på den och kunde svalkas =)
Mickis trodde att hon skulle få en med icke =)
 Poollek

Sådan här god buffé åt vi varje dag, fast men olika rätter då såklart.
Bessi är en riktigt kokerska =)
Börjar få lite färg och klänningen är på,
klänning tre gånger på en och samma vecka =)
 Mickis klämmer på Isabell
 Guljan
 ?!
 En god efes på ett hak som hade en skylt med "Ullared 1" bakom sig
 En iskall öl på beachen är inte fel
 Stranden är nog säkert två mil lång och vi låg väl ungefär på mitten
 En raki med vatten, en turkisk dryck som var sådär god men jag drack upp den =)
 Kortspel på gång, allvarligt var det här
 Melissa
 Syster
 Jag och Mickis
 Poolen på kvällen
En vacker blomma som slog ut på kvällen i mörkret och
kröp ihop på i ljuset på morgonen
En av alla goda frukostbufféer
Är det semester så får man lyxa med nutella på mackan =)
David chillar i poolen
 Här har dom hittat rätt plats i bussen när vi ska på äventyr
 Vattenfallet som var fint men blev en jobbig tur i och med det som hände pojken

 Mickis, Isabell, Melissa
 Guljan & pappa
Oj en sådan där god och svalkande öl igen =)

Det var lite kort för denna gången, bjuder på resten en annan dag
om det lyckas "trilla" in lite fler kommentarer från er läsare så jag vet att
ni har sett dom.
Kom igen nu, lite feedback please ;)

11 kommentarer:

zandra sa...

fasiken va härligt du ser ut att ha haft de!! =)

Anna sa...

Jätte fina bilder! Visst är det kul med kommentarer :-) Man ser ju hur många som läser men vet ju bara vilka några är.

virren Vårgårda sa...

Va härligt ni har haft det!! Snart drar vi mä..;)

Lotten Broberg Rundqvist sa...

Åh så härligt det ser ut! Vi funderar starkt på att ta en sista minuten nånstans i oktober!!
Din bror känner jag igen förresten, han har ju jobbat med John. :-)

malla sa...

säger bara ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååh, vill oxå åka å sola!!! måste ses snart!
Kramen

Sandra sa...

Virren:
Mmm det hade vi, men ni har ju ert góa framför er =)

mallan:
Ja det var inga fel, kan mycket väl tänka mig att åka snart igen =)
Det måste vi absolut, har du inga planer på lördag kanske man skulle kunna hitta på något?! ;)
Kan ju höras
Kram

Anonym sa...

Ser helt underbart ut!
Du är så bra på att ta kort.

Ha en skön helg så får vi boka in någon träning ihop nästa vecka!

Kram

Tina sa...

jättefina kort sandra :-)) drar till turkiet nästa sommar med!!

Sandra sa...

Tack Tina =)
Det funderar jag oxå på att göra, tom 2-3 veckor kanske för där är man ju nästan garanterad sol och bad i alla fall !!

Hemma hos Elinor sa...

Vilka härliga bilder :)

Cornelia sa...

Gud, vad härligt det ser ut!